Jeśli jeździsz na rowerze wystarczająco długo, w pewnym momencie poczujesz się na nim fatalnie. Czasami takie dni zdarzają się bez powodu, a czasami coś w naszym przygotowaniu powoduje gorsze osiągi - i możemy wprowadzić poprawki, aby poprawić nasze wyniki podczas następnej jazdy lub kluczowego treningu.
Oto kilka pytań, które warto rozważyć, oceniając, co spowodowało tę kiepską jazdę:
CZY JESTEŚ ZMĘCZONY?
Czasami zmotywowani sportowcy zapominają, że dni regeneracji lub nawet tygodnie regeneracji, w połączeniu ze strategiczną intensywnością przed zawodami, mogą zrobić ogromną różnicę. Kiedy jesteś sfrustrowany kiepskim wyścigiem, sprawdź, czy stosowałeś najlepsze praktyki regeneracji i, jeśli to istotne, osiągania szczytów przed zawodami. Nie jest logiczne, aby oczekiwać, że będziesz trenować (tj. budować zmęczenie) i jednocześnie osiągać najlepsze wyniki.
Jeśli czułeś, że nie jesteś w stanie szybko wystartować, trenować ataków lub sprintów, a zwłaszcza jeśli Twoja motywacja była niska lub zmęczenie mięśni wysokie, prawdopodobnie nie byłeś zregenerowany na zawody.
Sprawdź, czy masz co najmniej jeden, a nawet dwa dni wolnego w tygodniu, jeśli podejrzewasz, że jest to problem. Dni wolne powinny być zazwyczaj poprzedzone intensywnym treningiem, abyś był fizycznie i psychicznie gotowy do przekraczania swoich granic.
CZY POWINIENEŚ BYĆ ZMĘCZONY?
Podczas bloku treningowego, w którym podnosisz swoją sprawność na nowe poziomy, zauważysz, że zaczynasz gromadzić zmęczenie. To zmęczenie jest celem treningu, szczególnie podczas "fazy bazowej" Twojego sezonu. Pamiętanie o celu treningu i jego fazie pomoże Ci zamienić niezbyt przyjemne treningi w zrealizowane misje.
Jeśli czujesz, że jesteś zbyt zmęczony treningiem, sprawdź, czy nie poszedłeś za ostro lub czy nie dodałeś "sekretnego" treningu w dniu regeneracji i potrójnie sprawdź, czy jesz wystarczająco dużo przed, w trakcie i po jeździe. Jeśli forsujesz swoje limity, być może na początku sezonu lub podczas obozu treningowego, nierzadko zdarza się, że nie zaspokajasz swojego zapotrzebowania energetycznego.
CZY TRENOWAŁEŚ WYSTARCZAJĄCO DUŻO, BY OSIĄGNĄĆ OCZEKIWANY REZULTAT?
Kolarstwo jest surowe, możesz wykonać dużo pracy, być gotowym a mimo to nie wygrać lub nie osiągnąć najlepszego wyniku, ale rzadko zdarza się, że osiągniesz świetny wynik przez opieszałość lub brak konsekwentnego treningu. Jeśli wyścig lub trening, który wykonałeś był o wiele dłuższy lub bardziej intensywny niż to, co robiłeś w ciągu ostatnich kilku tygodni lub miesięcy, to prawdopodobnie będziesz się zmagał.
Plusem jest to, że teraz masz pojęcie o tym, jak sprawny musisz być i jakie są wymagania Twojego wydarzenia. Przyjrzyj się czasowi trwania i intensywności tego "niezbyt dobrego" treningu/wyścigu, a następnie stopniowo zwiększaj obciążenie treningowe w kierunku tego punktu odniesienia!
Jeśli przejechałeś 4 godziny i stwierdziłeś, że skurczyłeś się około 2 i pół godziny, to masz już cel treningowy na następny miesiąc. Zbuduj swoją tygodniową długą jazdę w kierunku, jeśli nie dalej, 4 godzin. Jeśli skoki podczas wyścigu (np. Criterium) są dla Ciebie wyzwaniem, możesz spojrzeć na swoje dane dotyczące mocy, aby zobaczyć kiedy i przy jakich mocach walczyłeś, lub prościej, możesz włączyć sprinty lub treningi z podobnymi skokami (jak trening Criterium) do swojego cotygodniowego treningu.
Jednym z pomijanych aspektów treningu, szczególnie dla tych, którzy mają ograniczony czas na trening, jest posiadanie regularnego i spójnego harmonogramu treningowego. Być może nie jesteś w stanie wykonywać ogromnych godzin lub mnóstwa interwałów, ale możesz upewnić się, że w każdym tygodniu masz 30-minutowy trening, 10-minutowy trening rdzenia, a następnie weekendową długą jazdę (lub jazdę specyficzną dla wyścigu). Zapewnia to stałą częstotliwość treningów i umożliwia postępy w gorączkowym życiu.
CZY TRENOWAŁEŚ SPECJALNIE DO TEGO WYDARZENIA?
Drugą warstwą pytania "czy trenowałeś wystarczająco dużo?" jest to, czy trenowałeś specjalnie pod kątem wymagań wyścigu/treningu, o którym mowa. Jeśli wysiłek jest zupełnie inny niż to, co robiłeś na treningach (np. jest naprawdę gorąco lub naprawdę pagórkowato, a Ty trenowałeś na płaskich terenach o temperaturze poniżej zera), trudno oczekiwać, że będziesz się dobrze czuł! Jeśli tak jest, wyluzuj i sprawdź, jak możesz zwiększyć specyfikę swoich treningów.
Na przykład, jeśli kolarz górski nie wyjeżdża na szlaki, by pracować nad swoimi umiejętnościami i wymaganiami związanymi z pedałowaniem pod górę, walcząc o przyczepność przy zmiennej kadencji, ale raczej jeździ na trenażerze w pomieszczeniu lub na miejskich drogach przez większość swojego treningu, to prawdopodobnie wyścig na rowerze górskim będzie dla niego szokującym doświadczeniem.
WNIOSEK KOŃCOWY
Powiedzenie "Jesteś tylko tak dobry, jak twój ostatni wyścig" może wydawać się nieco negatywne, jeśli myślisz o nim tylko w kategoriach konieczności udowadniania swojej wartości poprzez ciągłe wygrywanie. Jednak rzeczywistość jest taka, że nikt nie dba o wyścigi oprócz ciebie (i twojego trenera!), więc staraj się cieszyć treningiem i wyścigami - i potraktuj swoje kiepskie wyścigi i treningi jako szansę na poprawienie treningu, aby poprawić swoje wyniki i dowiedzieć się więcej o tym, jak działa twoje ciało i umysł.
0 Udziały