Jedź lepiej, stań się silniejszy, bądź szczęśliwszy, jedź szybciej, wyglądaj ładniej, bądź bezpieczniejszy, stań się sprawniejszy, uśmiechaj się szerzej i wiele więcej.
Autor: JASON SUMNER dla Bicylcing.com
Chcesz być lepszym rowerzystą? Po prostu jeździj. Za każdym razem, gdy kręcisz pedałami, w naturalny sposób poprawiasz się trochę. Oczywiście, jedna dobrze umieszczona wskazówka, sztuczka lub samorodek mądrości może pomóc ci osiągnąć coś, czego w przeciwnym razie nie nauczyłbyś się przez lata. Oto hojna porcja mądrości od najbardziej doświadczonych i obeznanych trenerów, fizjologów i rowerzystów na świecie, zaczerpnięta z mojej książki "1,100 Best All-Time Tips".
NIE. 1
Aby uniknąć bólu mięśni i zmęczenia, nie garb się w ramionach. Co kilka minut przechylaj głowę, aby zapobiec napięciu mięśni szyi. Jeszcze lepiej: Zatrzymaj się, aby podziwiać scenerię.
NIE. 2
(Brave the Woods)
Przesuwając się do tyłu lub do przodu na siodełku, możesz uwypuklić różne grupy mięśni. Jest to przydatne podczas długich podjazdów, ponieważ pozwala odpocząć różnym mięśniom, podczas gdy inne przejmują pracę. Przesunięcie do przodu uwydatnia mięsień czworogłowy, podczas gdy przesunięcie do tyłu podkreśla ścięgna i pośladki.
NIE. 3
Jeśli nie czujesz się komfortowo zdejmując obie ręce z drążka, po pociągnięciu ocieplacza ramienia w dół przeciwną ręką, użyj zębów, aby przeciągnąć zawiniętą tkaninę do końca drogi przez nadgarstek i zdjąć ją.
WOLNA PRĘDKOŚĆ: Trzy proste sposoby na przyspieszenie sprintu
NIE. 4 Nie poruszaj zbytnio górną częścią ciała. Niech plecy służą za punkt podparcia, a rower kołysze się pod nimi na boki.
NIE. 5
Trzymaj ramiona za osią przedniego koła. Zbyt duży ciężar ciała do przodu utrudnia prowadzenie roweru i może powodować unoszenie się tylnego koła w powietrze.
NIE.6
Podciągaj się na drążku ruchem wiosłującym, aby przeciwdziałać sile nóg. Pomaga to przenieść energię na pedały, a nie na marnowanie ruchu.
NIE. 7
Jeśli nie masz szansy wyhamować przed przeszkodą, taką jak tory kolejowe lub wyboje, szybko pociągnij kierownicę do góry, aby unieść przednie koło. Nadal możesz uszkodzić tylne koło, lub może ono ulec przebiciu, ale unikniesz uderzenia w przód, które mogłoby spowodować kolizję.
NIE. 8
Wystrzegaj się pochylania się do przodu na siodełku i garbienia pleców, gdy jesteś zmęczony. Zmień bieg na wyższy i co jakiś czas stań do pedałowania, aby zapobiec usztywnieniu bioder i pleców.
NIE. 9
Rozluźnij chwyt. Na gładkiej, wolnej od ruchu drogowego nawierzchni ćwicz przeciąganie rąk nad kierownicą. To nie tylko pomoże zmniejszyć napięcie mięśni, ale także zredukuje wibracje przenoszone na Twoje ciało.
(Brave the Woods)
NIE.10Od czasudo czasu
zmieniaj pozycję dłoni. Podczas zjazdów lub szybkiej jazdy chwytaj za krople, a podczas spokojnej jazdy za kapturki dźwigni hamulca. Na długich podjazdach trzymaj się górnej części kierownicy, aby siedzieć wyprostowanym i otworzyć klatkę piersiową, co ułatwia oddychanie. Gdy stoisz, chwyć lekko za kapturki i delikatnie kołysz rowerem z boku na bok, synchronizując ruchy pedałów. Zawsze jednak trzymaj kciuk i palec zamknięty wokół maski lub kierownicy, aby nie stracić kontroli nad rowerem w razie niespodziewanej nierówności.
NIE.
11Szerokośćkierownicy
powinna być równa szerokości ramion. Szersza kierownica umożliwia swobodne oddychanie, węższa jest bardziej aerodynamiczna. Wybierz taką, która sprzyja Twojemu stylowi jazdy. Ustaw kąt nachylenia kierownicy tak, aby dolna, płaska część była równoległa do podłoża lub skierowana lekko w dół, w kierunku tylnej piasty.
(Joe Pugliese)
NIE.12Jeśli
prowadzisz grupę pod górę, utrzymuj stałą kadencję i nacisk na pedały, zmieniając bieg na niższy
.
NIE.13Utrzymuj
ramiona w jednej linii z ciałem, nie rozstawiaj łokcina zewnątrz.
Jest to prosty sposób na uzyskanie lepszej aerodynamiki i szybszej jazdy bez dodatkowej energii.
NIE.14W miarę jak
Twój wysiłek staje się coraz trudniejszy, zwiększaj siłę oddechów, a nie ich częstotliwość.
NIE.15Jeżdżącw
grupie, zawsze trzymaj ręce w kontakcie z hamulcami, albo w kroplach, albo na maskach.
W ten sposób zawsze jesteś przygotowany do zwolnienia.
NIE.16Przejeżdżaj przez
tory kolejowe blisko pobocza. Tam zazwyczaj jest płynniej niż na środku.
NIE.17Niewpatruj się w
tylne koło, za którym jedziesz w paceline. Pozwól, by Twoje widzenie peryferyjne było na bieżąco, a Ty spójrz na kilku kolarzy przed sobą, by zobaczyć, co robią. Dzięki temu będziesz przygotowany, jeśli zdarzy się coś, co zmusi ich do zmiany kierunku jazdy lub prędkości. Paceline jest jak Slinky: Małe ruchy z przodu powiększają się i przyspieszają, gdy płyną na tył grupy.
NIE.18Zachowaj
szczególną ostrożność podczas pierwszych 10 minut ulewy, gdy olej i kurz unoszą się na powierzchni nawierzchni, ale nie zostały jeszcze zmyte.
Jednak: Malowane linie drogowe i powierzchnie stalowe (pokrywy studzienek kanalizacyjnych, kratki ściekowe, tory kolejowe, pomosty mostów i dylatacje) stają się od razu śliskie i pozostają zdradliwe aż do całkowitego wyschnięcia.
(Brave the Woods)
LEKCJE NA SURFIE: Jak przejechać przez burzliwe ulice
NO.19
Wjeżdżaj dobrze na pas ruchu, gdy ruch jest zatrzymany. Zwykle możesz poruszać się co najmniej tak szybko, jak samochody w dużym ruchu, a jeśli przytulisz się do krawężnika, będziesz mniej widoczny i kierowcy będą mieli ochotę przecisnąć się obok Ciebie.
NIE.20
Pozostań wystarczająco daleko na pasie ruchu, aby uniknąć uderzenia, jeśli drzwi zaparkowanych samochodów nagle się otworzą. Prawdopodobnie usłyszysz kilka trąbek od kierowców, którzy nie rozumieją, dlaczego nie zjedziesz na prawo, aby ich przepuścić - trąbienie do ucha boli mniej niż drzwi w twarz.
NIE.21
Kiedy zatrzymujesz się na światłach, przesuń się na środek swojego pasa ruchu. Zapobiega to wysuwaniu się kierowców do przodu, przez co zostajesz uwięziony między nimi a krawężnikiem. Kiedy światło się zmieni, przyspiesz do prędkości przelotowej, zanim przesuniesz się w prawo, aby umożliwić im przejazd.
NO.22
Gdy widzisz samochody zatrzymujące się na skrzyżowaniach, obserwuj przednie koła w poszukiwaniu pierwszych oznak ruchu do przodu. Jeśli go zauważysz, przygotuj się do hamowania i krzyknij, aby zwrócić uwagę kierowcy.
NO.23
Na drodze bez pobocza, jedź w prawym śladzie kół pojazdów mechanicznych, aby nie wtopić się w krajobraz wzdłuż krawędzi drogi. Dzięki temu będziesz mieć od 3 do 4 stóp przestrzeni od krawędzi chodnika, co pozwoli Ci omijać wyboje lub radzić sobie z podmuchami wiatru.
NO.24
Obserwuj tylne szyby zaparkowanych samochodów w poszukiwaniu kogoś, kto mógłby nagle zjechać na Twój pas ruchu lub otworzyć drzwi. Możesz również zauważyć pieszych, którzy mają zamiar wyjść spomiędzy samochodów.
NIE.25
Gdy znajdujesz się na pasie dla rowerów, a przed Tobą samochód skręca w prawo, nie wykonuj manewru skrętu w lewo i nie omijaj go. Zwolnij, pozostań na pasie ruchu, poczekaj aż samochód skręci, a następnie kontynuuj jazdę.
NIE.26
Trzymaj się linii prostej obok samochodów, które są zaparkowane równolegle - nie wjeżdżaj i nie wyjeżdżaj z pustych miejsc. Kierowcy mogą nie być przygotowani na to, że nagle pojawisz się ponownie na pasie ruchu.
Chcesz przeczytać więcej? Odwiedź Bicycling.com, by poznać wszystkie 101 wskazówek!
0 Udziały