Czy jesteś początkujący lub weteran kolarstwa górskiego, zawsze jest element jazdy, że można poprawić. Jest kilka rzeczy, które wielu kolarzy robi, a które powstrzymują ich od bycia coraz szybszymi i silniejszymi na rowerze; jeśli chcesz być lepszym kolarzem górskim, oto sześć rzeczy, które powinieneś przestać robić już dziś.
Przestań: skakać jak królik
Wielu sportowców uważa, że bunny hop ma oba koła od ziemi w tym samym czasie, co jest zrozumiałe, biorąc pod uwagę obraz "bunny hop", który przywodzi na myśl. W rzeczywistości chcesz zainicjować "hop, jump, pump", z przednim kołem idącym jako pierwsze. Podskok na dwóch kołach wymaga podciągnięcia się za pomocą pedałów bez zatrzasków i pokonania przeszkody oboma kołami. To znacznie zwiększa wysiłek, który musisz włożyć, wydłuża czas potrzebny na ustawienie się i znacznie zmniejsza możliwą wysokość i długość skoku. Króliczą hopę" lepiej nazwać "delfinową hopą", ponieważ powinniśmy prowadzić przednie koło w górę i w dół w taki sam sposób, w jaki delfin wyprowadza nos z wody i wraca do niej. Zwykłe zatrzymanie ruchu na dwóch kołach pomoże ci wypracować prawidłowy wzorzec ruchu bez zakłóceń wynikających z podskakiwania na dwóch kołach i podciągania knagi.
Stop: ciągłe siedzenie
Być może czytałeś, że siedzenie jest bardziej efektywne. Niestety, rzadko kiedy mamy powszechnie obowiązujące zasady. Dla rowerzystów górskich jest wiele sytuacji, w których stanie, aby pompować nad przeszkodami i pedałować z siłą na podjazdach i na zakrętach jest korzystne.
Nauczenie się pedałowania na stojąco pozwala wykorzystać różne mięśnie i wykorzystać ciężar ciała. Możesz zmaksymalizować swoją wydajność i wspinać się szybciej, łącząc pedałowanie na stojąco i na siedząco. Będąc w pozycji agresywnej, czyli gotowej (bez pedałowania), skup się na ustawieniu się nad pedałami tak, aby większa część masy ciała schodziła w dół przez stopy. Ogólnie rzecz biorąc, będziemy opuszczać pięty, aby zmaksymalizować hamowanie i stabilność. Trzymaj się lekko kierownicy, aby uzyskać mniej sztywną i stabilną postawę. Z tej pozycji możesz zjechać w dół i wykonać bunny hop lub pompkę nad i wokół każdej napotkanej przeszkody.
Stojąc, kluczem jest poruszanie kierownicą z boku na bok w czasie pedałowania. Staraj się znaleźć równowagę w dolnej części każdego skoku, ponieważ pomoże to zapobiec powszechnemu problemowi "niedotknięcia" dolnej części każdego skoku.
Stop: Pedałowanie przez cały czas
Związana z ciągłym siedzeniem tendencja do ciągłego pedałowania oznacza, że nie wykorzystujesz swojego ciała do poruszania się po szlaku i maksymalizowania wydajności. Aby być efektywnym na rowerze górskim, musisz pompować i wywierać nacisk - przed i po wybojach - w celu generowania i utrzymywania prędkości. Jeśli ciągle siedzisz i pedałujesz, nieuchronnie będziesz się ślizgać po spadkach kompresji lub po wybojach na szlakach. Gdy szlaki staną się kamieniste lub techniczne, stracisz równowagę lub uderzysz w pedały lub obręcze w miejscach, w których powinieneś jechać spokojnie i pompować, aby gładko pokonać teren.
Stop: Wyruszanie na szlaki bez rozgrzewki
Zbyt często rowerzyści górscy wysiadają z samochodu i ruszają na główny podjazd dnia. Spróbuj zaparkować dalej od szlaków lub pojechać tam. Dodanie kilku kilometrów szosowych do swojego dnia pomoże zwiększyć kondycję w dłuższej perspektywie, a także pomoże Twojemu ciału rozgrzać się i przygotować do pierwszego podjazdu w najlepszym wydaniu. Zbyt często kolarze zawracają w ciągu pierwszych 30 minut, ponieważ są w środku maksymalnego wysiłku, dla którego nie rozgrzali się.
Popraw swój czas na szosie poprzez włączenie kilku ćwiczeń o dużej intensywności. Zmiana biegu o jeden lub dwa biegi i pedałowanie na maksimum przez 30 sekund nazywane jest "spin up" i jest to świetny sposób na rozpoczęcie jazdy. Wykonanie 3-4 takich ćwiczeń w ramach 15- do 30-minutowej rozgrzewki pomoże podnieść tętno i sprawi, że poczujesz się skoordynowany przy normalnej kadencji.
Zatrzymaj się: patrz tam, gdzie jesteś, a nie tam, gdzie chcesz jechać
Kolarze o różnych umiejętnościach, w tym ja, nabierają nawyku patrzenia na niewłaściwe rzeczy podczas wykonywania danej umiejętności. Może nie jest tak cały czas, ale w sytuacjach takich jak zakręty, skoki czy ogródki skalne, często pomocne jest zmuszenie się do patrzenia dalej przed siebie. Samo wyznaczenie sobie celu, aby wyjść i poćwiczyć rock garden, skupiając się na patrzeniu dalej przed siebie lub na wyjściu z przeszkody może być pomocnym ćwiczeniem. W przypadku skoków, chcemy myśleć raczej o tym, jak trafić w miejsce lądowania, a nie jak stromy jest start. W przypadku zakrętów, obracanie całego ciała tak, by patrzeć daleko przed siebie, pomaga nam uniknąć panicznego hamowania i sprawia, że ciało jest w lepszej pozycji do pokonania zakrętu.
Stop: zgadywanie ciśnienia w oponach
Cyfrowy miernik ciśnienia w oponach zwiększy Twoje umiejętności jazdy. Wiedza na temat ciśnienia w każdej oponie i w konkretnych sytuacjach lub trasach pomoże Ci lepiej pokonywać zakręty, zmaksymalizować komfort i zoptymalizować wydajność na wyboistym i luźnym terenie. Pompki rzadko są dokładne, a różnice między nimi są zazwyczaj ogromne. Wielu kolarzy szybko ściska oponę i zakłada, że wyczuwa optymalne ciśnienie. Złe ciśnienie w oponach jest przyczyną zbyt wielu przegranych wyścigów i wypadków. Nie poprzestawaj jednak na teście ściśnięcia; używaj dokładnego miernika do mierzenia ciśnienia w oponach, a następnie ściśnij opony, aby wiedzieć, jakie jest właściwe ciśnienie. Pomoże Ci to lepiej wyczuć ciśnienie w oponach, gdy nie masz miernika.
Te pomysły razem wzięte mogą z łatwością zwiększyć Twoje umiejętności jazdy na rowerze górskim. Jeśli dostosujesz swoją rutynę do ustawiania ciśnienia w oponach przed każdą jazdą i zaplanujesz krótką rozgrzewkę na szosie z podjazdami, poczujesz się pewniej na szlakach. Dodając trochę skoncentrowanego czasu na szlakach - praca na nierównym terenie, aby rozwinąć swoją zdolność do stania, pompowania (nie pedałowania) umiejętności i przednie koło-pierwsze hopy / skoki - będzie dalej zwiększać swoje możliwości i mają cię jeździć lepiej po zaledwie kilku sesjach.
0 Udziały