Jeśli chcesz być dobry w cyclocrossie, musisz być w stanie jeździć w niezbyt sprzyjających warunkach. Na większości tras jazda w błocie z zachowaniem pionu jest jednym z wyzwań, z którymi będziesz musiał się zmierzyć.
Zamiast zniechęcać się błotnistą trasą, naucz się jak opanować tę podstawową umiejętność jazdy w cyclocrossie, abyś mógł dobrze się bawić i pozostać na czele stawki.
ZAPEWNIJ SOBIE DOBRĄ TRAKCJĘ
Kiedy pada deszcz, a ziemia staje się błotnista, przyczepność opon może być problemem. Aby się nie ślizgać, musisz utrzymać odpowiednią pozycję ciała na rowerze. Niezależnie od tego, czy stoisz, czy siedzisz, staraj się utrzymać większość masy ciała nad tylną częścią siodełka. Dzięki temu ciężar ciała spoczywa na tylnym kole i poprawia się trakcja. Jeśli przesuniesz się do przodu na nosie siodełka lub zbytnio obciążysz kierownicę, gdy stoisz, tylne koło będzie się ślizgać i zmniejszy się przyczepność w błocie.
ĆWICZ JAZDĘ W KOLEINACH
Większość tras cyclocrossowych to pętle, które wymagają od kolarzy kilkukrotnego objechania trasy. W miarę trwania wyścigu, w głębszych partiach błota tworzą się koleiny. Podczas jazdy opony mogą utknąć w jednej z takich kolein. Kiedy tak się stanie, postaraj się nie przechylać na boki, co może spowodować utratę równowagi. Zamiast tego należy jak najbardziej rozluźnić górną część ciała, trzymać ręce lekko na kierownicy, patrzeć w kierunku, w którym chcemy jechać i pozwolić rowerowi jechać tam, gdzie chce. Utrzymuj płynny ruch pedałowania i bądź przygotowany na zdjęcie nogi z pedału, aby postawić ją na ziemi, jeśli coś nagle pójdzie nie tak.
UTRZYMUJ IDEALNĄ KADENCJĘ
Podczas gdy rowerzyści często mają kadencję, która jest najwygodniejsza i generuje największą ilość mocy, istnieje idealna kadencja do jazdy w błocie. Utrzymując się w zakresie 65-80rpm (obrotów na minutę), będziesz w stanie przejechać przez błoto nieco łatwiej, nie tracąc przyczepności. Jazda z wyższymi obrotami może spowodować obracanie się tylnego koła i pogorszyć stabilność kierowania i prowadzenia roweru. Jeśli zdecydujesz się na jazdę z przełożeniem niższym niż 65 obrotów na minutę, trudniej będzie Ci zmieniać biegi, co może spowodować inne problemy, z którymi trudno będzie sobie poradzić w błocie.
MĄDRZE WYBIERAJ LINIĘ PRZEJAZDU
Wzdłuż błotnistych odcinków, na krawędziach czasami znajduje się trawa. Zawsze wybieraj jazdę przez obszary z większą ilością zielonej trawy, ponieważ zapewnia ona większą przyczepność i ułatwia kierowanie niż jazda przez głębsze błoto. Jeśli nie masz wyboru i nie ma żadnych trawiastych odcinków, wybieraj te, które są płytkie, aby zapewnić sobie większą przyczepność.
Na błotnistych zakrętach, zamiast wybierać linię wyścigową wchodząc szeroko i kierując się w stronę wierzchołka, upewnij się, że trzymasz się podstawowej zasady jazdy po obszarach, które mają więcej trawy i najpłytsze sekcje. Nie przejmuj się swoją prędkością czy mocą, a zamiast tego wybierz najbezpieczniejszą linię i taką, która ułatwi Ci utrzymanie się w pionie.
WIEDZ, KIEDY UCIEKAĆ
Jedną z największych decyzji, jakie będziesz musiał podjąć podczas zawodów cyclocrossowych, jest to, kiedy lepiej będzie zejść z roweru i zacząć uciekać. Gdy napotkasz długie odcinki błota, wzniesienia z błotem lub szczególnie głębokie odcinki, które utrudniają pedałowanie lub utrzymanie równowagi, łatwiej będzie zejść z roweru i pobiec. Upewnij się tylko, że niezależnie od wybranej metody, decyzję podejmiesz szybko. Zejdź z roweru szybko, aby nie stracić rozpędu i zacznij biec.
WŁAŚCIWE NASTAWIENIE
Jak wszyscy inni, rowerzyści mogą stać się ofiarami negatywnego myślenia. Jeśli miałeś złe doświadczenia z jazdą w błocie w przeszłości, łatwo wpaść w przekonanie, że po prostu nie jesteś dobry w jeździe w błocie. Możesz wizualizować sobie upadek lub trudny czas, podczas gdy inni breeze przeszłości bez żadnych problemów. W rzeczywistości jednak, błoto jest trudne dla każdego i błędy zostaną popełnione. Pozytywne nastawienie i przekonanie, że możesz jeździć w błocie i jesteś w tym dobry, z pewnością pomoże Ci łatwiej poradzić sobie z trudnym kursem. Pozytywne myślenie może przejść długą drogę, więc upewnij się, że twój umysł jest tak samo przygotowany na wyzwanie, jak twoje umiejętności obsługi roweru.
0 Udziały