Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym rowerzystą, czy doświadczonym weteranem, wybór kolejnego roweru i decyzja o tym, ile wydać, może być trudną decyzją.
Chociaż istnieje wiele czynników do rozważenia, dwa najważniejsze z nich to:
1. Twój styl jazdy
2. Twój budżet.
Ten przewodnik upraszcza proces podejmowania decyzji:
1. Ustal, jakiego typu roweru potrzebujesz.
Bez względu na to, jaki rodzaj jazdy chcesz uprawiać, istnieje rower, który spełni Twoje potrzeby. Dla zwięzłości, trzy najczęstsze style jazdy to:
- Kolarstwo szosowe: Niezależnie od tego, czy chodzi o jazdę rekreacyjną, fitness czy wyścigi, większość Twojej jazdy będzie odbywać się po drogach z udziałem pojazdów mechanicznych. Prędkość, dystans i waga to podstawowe czynniki, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze roweru szosowego.
- Kolarstwo górskie: Jazda na rowerze po nierównym terenie i wyścigi terenowe definiują ten sport. Przy zakupie roweru górskiego należy wziąć pod uwagę jego trwałość i wydajność w zróżnicowanym terenie.
- Dojeżdżanie do pracy/wielofunkcyjny: Fitness i transport są głównymi celami dla osób dojeżdżających do pracy. Ponieważ teren może być różny dla każdej osoby, rowery te powinny oferować dużą wszechstronność oraz komfort i funkcjonalność.
2. Rozważ kategorię, która najlepiej opisuje Twój poziom zainteresowania.
Idealnie byłoby, gdyby pokrywała się ona również z Twoim budżetem. Podział dla każdej z czterech kategorii jest następujący:
1. Nowicjusz: Jesteś początkujący w kolarstwie i planujesz jeździć raz lub dwa razy w tygodniu dla zabawy lub kondycji.
2. Entuzjasta: Twoje zainteresowanie tym sportem przerodziło się w hobby. Twoja pierwsza impreza rowerowa jest tuż za rogiem, ale twoim głównym celem jest nadal kondycja i zdrowie.
3. Zawodnik: Po ukończeniu kilku imprez kolarskich w ciągu ostatnich lat, złapałeś bakcyla. Dieta, plany treningowe, monitory tętna i mierniki mocy zaczęły pochłaniać twoje życie.
4. Ekspert: Sport stał się Tobą. Wyniki na kolejnych zawodach są dla Ciebie wszystkim. Pomyślenie o tym, jak zmniejszyć wagę swoich śrub do łodygi, nie pozwala Ci zasnąć w nocy.
Teraz, gdy już określiłeś swój styl jazdy i kategorię, nadszedł czas na wybór roweru. Oto, co możesz dostać w różnych punktach cenowych:
Nowicjusz: 1000 dolarów i mniej
Kto: Jeśli jesteś rowerzystą, który jeździ kilka dni w tygodniu dla przyjemności/fitnessu i nie interesuje się wyścigami, jesteś we właściwym miejscu.
Co dostaniesz: Rowery w tej kategorii nie będą najszybsze ani najlżejsze; poświęcają cechy klasy średniej na rzecz niższej ceny. Aluminiowe ramy i podstawowe komponenty oraz koła to to, czego powinieneś się spodziewać.
Szosowy
Specialized Allez E5 Sport, $970
Allez jest znany w linii Specialized z tego, że zapewnia doskonałą wartość. Gładkie aluminiowe spawy, komponenty Shimano Sora i koła AXIS podkreślają pakiet. Ten rower to doskonały wybór dla rowerzystów, którzy kilka dni w tygodniu jeżdżą na krótkich, łatwych przejażdżkach.
sprawdź rower
Rower górski
Felt 7 Seventy, 849 dolarów
Ten aluminiowy hardtail z kołami 27,5 firmy Felt zaskoczy Cię swoją szybkością i kontrolą. Rozmiar kół i widelec Suntour czynią go niezwykle uniwersalnym. Powinien zapewnić większości początkujących rowerzystów górskich przyjemną i płynną jazdę.
sprawdź rower
Dojeżdżanie do pracy/użytkowanie wielostronne
Diamondback Haanjo Metro, 900$
Haanjo od Diamondback to rower, który został stworzony do jazdy po miejskich drogach. Mocne opony i hamulce tarczowe sprawiają, że jest łatwy w użyciu przy złej pogodzie, a w porównaniu z bardziej tradycyjnymi rowerami szosowymi, zrelaksowana geometria jest łatwiejsza dla dolnej części pleców i szyi - zwłaszcza, jeśli planujesz używać plecaka.
sprawdź rower
Entuzjasta: od 1 000 do 3 000 dolarów
Kto: Zaczynasz na poważnie myśleć o jeździe na rowerze i szukasz wartości za rozsądną cenę.
Co dostaniesz: Rowery, które nadają się do jazdy na dłuższych dystansach. Kluczowe cechy tych rowerów to ulepszone komponenty, trwałość i komfort. Niedrogie ramy z włókna węglowego i komponenty średniej klasy są tym, czego powinieneś się spodziewać.
Szosa
Cervelo R2 105, $2,400
R2 od Cervelo wykorzystuje tę samą technologię ramy, którą można znaleźć w ich modelach z wyższej półki. Choć nie dostaniesz komponentów z najwyższej półki, zestaw Shimano 105 jest solidny i nie będzie Cię ograniczał, jeśli zdecydujesz się na jazdę stulecia. Geometria jest również nieco bardziej zrelaksowana, co pozwala na przyjęcie bardziej wyprostowanej pozycji niż ta, którą można znaleźć w kategoriach zawodniczych i eksperckich poniżej.
zapoznaj się z rowerem
Rower górski
IBIS Tranny 29 Special Blend, $2,999
Podobnie jak w przypadku roweru szosowego Cervelo R2, w IBIS Tranny 29 nie ma nic krzykliwego w pakiecie komponentów. Rama z włókna węglowego jest solidna i powinna być brana pod uwagę jako podstawowy rower wyścigowy. A gdy staniesz się bardziej poważny, zawsze możesz później zmodernizować komponenty.
sprawdź rower
Dojazd do pracy/użytkowanie wielostronne
Breadwinner Aufderheide, $2,145 (rama i widelec)
Breadwinner to firma z Portland, która jest znana z prostych, solidnych konstrukcji. Aufderheide jest stworzony do przewożenia ciężkich ładunków i posiada mocowania do przedniego i tylnego bagażnika. Choć nie jest to najlżejszy rower, jest to naprawdę fajna opcja na dojazdy do pracy, która jest zarówno trwała, jak i funkcjonalna.
sprawdź rower
Konkurencja: od 3000 do 6000 dolarów
Kto: Jesteś zainteresowany rywalizacją i poważnie podchodzisz do treningów i wyścigów.
Co dostaniesz: Gdy zaczniesz pokonywać poważne kilometry, małe szczegóły zaczynają robić większą różnicę. Rowery w tej kategorii skupiają się na lekkich karbonowych ramach i średniej lub wysokiej klasy zestawach komponentów, które zwiększają trwałość i wydajność. Powinieneś także spodziewać się bardziej wyścigowej geometrii, aby poprawić aerodynamikę.
Szosa
De Rosa Idol, $5,500
Wysokiej jakości włókno węglowe zastosowane w ramie roweru Idol obniża masę i poprawia sztywność, co przekłada się na lepsze przenoszenie mocy. Hydrauliczne hamulce tarczowe i elektroniczna zmiana przełożeń Shimano Di2 to jedne z najnowocześniejszych i najbardziej funkcjonalnych technologii rowerowych, jakie można znaleźć w każdym rowerze szosowym. Nadaje się do niemal każdego rodzaju poważnych wyścigów, ale modernizacja kół może pchnąć ten rower do następnej kategorii rowerów szosowych.
sprawdź rower
Rower górski
Scott Genius 910, $5,500
Bez względu na to, czy interesuje Cię ściganie na singletracku, czy ostra jazda po szlakach, Scott Genius oferuje zwiększoną wszechstronność dzięki możliwości zmiany ustawień skoku przedniego i tylnego widelca. Rama z włókna węglowego HMF jest lekka i sztywna, a komponenty Shimano XT zapewniają precyzyjną i dokładną zmianę przełożeń. Przekonasz się również, że wspinaczka i zjazdy mogą być pokonywane z większą prędkością niż w przypadku oferty w kategorii entuzjastów powyżej.
sprawdź rower
Dojeżdżanie do pracy/użytkowanie wielostronne
Cannondale Slate Force CX1, 4 260 $
Należący bardziej do kategorii wielozadaniowych, Slate Force CX1 jest nową hybrydą, która zaciera granicę między rowerami szosowymi i górskimi. Nadaje się do wyścigów szutrowych, jazdy szosowej lub górskiej, ten rower przygodowy jest zbudowany tak, aby sprawdzał się bez względu na to, gdzie zdecydujesz się go zabrać.
sprawdź rower
Entuzjasta: od 1 000 do 3 000 dolarów
Kto: Zaczynasz na poważnie myśleć o jeździe na rowerze i szukasz wartości za rozsądną cenę.
Co dostaniesz: Rowery, które nadają się do jazdy na dłuższych dystansach. Kluczowe cechy tych rowerów to ulepszone komponenty, trwałość i komfort. Niedrogie ramy z włókna węglowego i komponenty średniej klasy są tym, czego powinieneś się spodziewać.
Szosa
Giant Propel Advanced SL 0, $9,000
Jeśli oglądasz Tour de France, prawdopodobnie widziałeś kolarzy Team Giant-Alpecin, Marcela Kittela i Johna Degenkolba, sprintujących do zwycięstwa na tej maszynie. Dzięki sprawdzonemu rodowodowi w wiosennych klasykach, nie znajdziesz nigdzie szybszego i bardziej aerodynamicznego roweru szosowego. Giant twierdzi, że konstrukcja ramy pozwala zaoszczędzić od 12 do 36 sekund na dystansie 40 km w porównaniu z innymi aerodynamicznymi rowerami szosowymi w tej kategorii.
sprawdź rower
Rower górski
Santa Cruz V10, od $8,999
Cena prawie 9 tys. dolarów za V10 to tylko punkt wyjścia. Santa Cruz oferuje możliwość dostosowania każdej specyfikacji, abyś mógł dostać dokładnie to, czego chcesz. Na przykład wymiana na zestaw kół ENVE podniesie cenę o kolejne 1500 dolarów. Ostatecznie jednak jest to rower stworzony na tor Pucharu Świata.
zobacz rower
Dojazd do pracy/wielofunkcyjny
Specialized Turbo S, $7,000
To jest najlepszy rower elektryczny. Dzięki elektrycznemu silnikowi wspomagającemu, który osiąga komfortową prędkość 45 km/h, możesz z łatwością skrócić czas dojazdu do pracy o połowę lub przejechać dwa razy dłuższy dystans przy takim samym wysiłku. Jednak to, co odróżnia ten model od jego tańszych odpowiedników, to silnik Turbo SC, który jest podobno najmocniejszą dostępną wersją, zdolną do płynnego i szybkiego przyspieszania w każdych warunkach pogodowych.
sprawdź motocykl
0 Udziały