9 produktów spożywczych, które naturalnie obniżają poziom cukru we krwi
Szukasz naturalnych sposobów na obniżenie poziomu cukru we krwi? Jesteś na właściwej drodze. Naturalne składniki obniżające poziom cukru we krwi powinny znaleźć się w diecie każdego z nas. Każdego roku u milionów dorosłych Amerykanów...
Szukasz naturalnych sposobów na obniżenie poziomu cukru we krwi? Jesteś na właściwej drodze. Naturalne składniki obniżające poziom cukru we krwi powinny znaleźć się w diecie każdego z nas. Każdego roku u milionów dorosłych Amerykanów diagnozuje się cukrzycę typu 2, a liczba ta wciąż rośnie, co sprawia, że ważne jest, abyś brał udział w profilaktyce. (Uwaga: Zmiana stylu życia może mieć znaczenie w przypadku cukrzycy typu 2, którą omawiamy w tym artykule. Nie zajmujemy się cukrzycą typu 1).
Żyjemy w czasach, w których powszechne jest poleganie na lekach na receptę jako szybkiej recepcie na różne dolegliwości, w tym na obniżenie poziomu cukru we krwi.
Ale, z rosnącym niepokojem o tym, jak te syntetyczne opcje mogą nie być prawo pierwszy wybór i kwestia, jak drogie jest, aby je osiągnąć, ważne jest, aby uświadomić sobie alternatywne opcje, aby pomóc utrzymać swoje zdrowie w ryzach. W tym poście mówimy o naturalnych reduktorów cukru we krwi w postaci żywności i ziół. Mniam!
Istnieje wiele naturalnych sposobów można zwiększyć swoje szanse na kierowanie się z dala od cukrzycy typu 2 poprzez kontrolowanie poziomu cukru we krwi i insuliny, w tym różnych ziół, przypraw i różnych innych wspólnych żywności.
Poniżej znajduje się 9 naturalnych sposobów na obniżenie poziomu cukru we krwi za pomocą całych pokarmów, ziół i witamin:
Naturalne środki obniżające poziom cukru we krwi
Cynamon
Badanie przeprowadzone na University of Georgia odkryło bezpośredni związek pomiędzy zawartością fenoli w ziołach i przyprawach a ich zdolnością do hamowania produkcji związków AGE, czyli końcowych produktów zaawansowanej glikacji, które są białkami lub lipidami ulegającymi glikacji w wyniku kontaktu z cukrami.
Stwierdzono, że cynamon zawiera 18% fenoli w suchej masie, co czyni go doskonałym rozwiązaniem dla poprawy wrażliwości na insulinę i kontroli glukozy we krwi.
Borówki
Czy borówki obniżają poziom cukru we krwi? Borówki są jednym z najzdrowszych owoców, jakie można spożywać i są zalecane przez specjalistów ds. żywienia w przypadku różnych problemów zdrowotnych.
Ich ciemny kolor oznacza, że dostarczają przeciwutleniaczy i różnych innych związków, które są dobre dla poprawy Twojego samopoczucia. Są również znane z tego, że poprawiają wrażliwość na insulinę.
Goździki
Goździki zawierają nie tylko 30-procentowy poziom przeciwutleniaczy fenolu w suchej masie, ale także przeciwutleniacze: antocyjany i kwercetynę. Korzyści płynące z ich spożywania są szerokie i zróżnicowane, od działania antyseptycznego i bakteriobójczego po przeciwzapalne, przeciwbólowe i wspomagające trawienie.
Badanie przeprowadzone w 2006 roku wykazało, że u osób, które przyjmowały goździki codziennie przez 30 dni, zmniejszyły się czynniki ryzyka cukrzycy i chorób serca.
Imbir
Znany z łagodzenia dolegliwości żołądkowych i wspomagania trawienia, imbir jest również świetnym rozwiązaniem na wyrównanie poziomu glukozy we krwi.
Badania opublikowane w International Journal of Food Sciences and Nutrition wykazały, że ten popularny składnik kuchni może być skutecznym środkiem zapobiegającym cukrzycy.
W badaniu stwierdzono, że "imbir poprawił wrażliwość na insulinę i niektóre frakcje profilu lipidowego, a także zmniejszył CRP i PGE2 u pacjentów z cukrzycą typu 2. Dlatego imbir może być uważany za skuteczną terapię w zapobieganiu powikłaniom cukrzycy."
Oregano
Twoja ulubiona przyprawa do pizzy może obniżać poziom cukru we krwi. Oregano, czasami nazywane majerankiem, to zioło, które znajduje się w wielu hiszpańskich i śródziemnomorskich przepisach.
Z medycznego punktu widzenia, oregano jest uważane za środek leczący infekcje bakteryjne i pasożytnicze. Jedno z badań, opublikowane w ACS' Journal of Agricultural and Food Chemistry, odkryło, że związki zawarte w tym ziole naśladują leki na receptę stosowane w walce z cukrzycą.
Kurkuma
Powszechnie stosowana w proszku curry, naukowcy wykazali zainteresowanie potencjalnymi właściwościami kurkumy i kurkuminy, która jest jedną z substancji czynnych przyprawy, obniżającymi poziom cukru we krwi.
Naukowcy z Tajlandii przeprowadzili kontrolowane placebo badanie, w którym wzięło udział 240 uczestników z prediabetes, którzy przyjmowali ekstrakt z kurkuminy przez dziewięć miesięcy lub placebo.
Badanie wykazało, że żaden z uczestników, którzy przyjmowali kurkuminę nie zachorował na cukrzycę, podczas gdy 16 procent osób z grupy placebo zachorowało.
Sage
Używane przez praktyków medycyny ziołowej do leczenia krwawienia z macicy i skurcze, to zioło zawiera fitosterole, które są znane z ich efekt chłodzenia.
Jedno z badań wykazało, że u diabetyków, którzy pili napar z szałwii na pusty żołądek, nastąpiło znaczne obniżenie poziomu cukru we krwi.
Czereśnie
Jeden z najbardziej lubianych przez naturę cukierków, czereśnie mogą poprawić poziom cukru we krwi na czczo.
Czereśnie są przyjemnym i odżywczym dodatkiem do letnich pór roku między ich smakiem a antocyjanami - uniwersalnymi barwnikami roślinnymi, które są odpowiedzialne za czerwone, fioletowe i niebieskie odcienie w wielu produktach spożywczych.
Badanie przeprowadzone w 2014 roku wykazało, że kobiety, które spożywały diety o wysokiej zawartości antocyjanów z czereśni, spowodowały mniejszy ogólnoustrojowy stan zapalny i poprawiły odporność na insulinę.
Czosnek
Czosnek pojawia się w tak wielu potrawach; pełen smaku i ostrego aromatu, że łatwo jest rozpoznać, kiedy ktoś przygotowuje coś pełnego tego dobrego dla zdrowia warzywa. Ale czy czosnek może być również częścią twojego protokołu kontroli cukru we krwi?
Bogaty w związki siarki, a konkretnie w gazowy siarkowodór, który rozszerza naczynia krwionośne, czosnek jest od lat wykorzystywany do obniżania poziomu cholesterolu. Jest to również obiecująca alternatywa dla obniżenia poziomu cukru we krwi.
Jedno z badań na szczurach wykazało, że stężenie glukozy w surowicy szczurów z cukrzycą wzrosło, podczas gdy stężenie insuliny w surowicy spadło w porównaniu z normalnymi szczurami.
https://www.youtube.com/watch?v=6mVZo-_iubs
CZYTAJ DALEJ: How to Debloat Fast: Najlepsze pokarmy, które zwalczają wzdęcia
Jesteśmy niezmiernie wdzięczni za cuda współczesnej medycyny, ale kiedy coś jest nie tak z naszym zdrowiem, rozważamy również wielowiekową mądrość i holistyczne środki zaradcze, których warto spróbować. Wykorzystując naturalną moc roślin, olejków eterycznych, pokarmów bogatych w składniki odżywcze, akupresury, a nawet ruchów fizycznych, często można naturalnie...
Jeśli jesteś właścicielem zwierzęcia domowego, prawdopodobnie wiesz już, że Twój zwierzęcy przyjaciel przynosi Ci radość, ale czy wiedziałeś, że tak naprawdę może on utrzymać Cię w zdrowiu? To prawda: posiadanie zwierzęcia domowego może poprawić Twoje zdrowie na kilka wymiernych i znaczących sposobów, od wzmocnienia układu odpornościowego po obniżenie poziomu stresu. W...
Twoje hormony mają wpływ na tak wiele rzeczy - od nastroju i poziomu energii po wagę.
Twoje hormony wahają się co miesiąc, ale także w ciągu całego życia, gdy przechodzisz od okresu dojrzewania do dorosłości, a następnie do menopauzy. Hormony mogą stać się niezrównoważone z powodu różnych czynników, w tym perimenopauzy, menopauzy lub wyboru stylu życia.
W tym artykule...